Liebster Blog Award #1


Cześć!
Całkowicie nie spodziewałam się, że i mnie spotka ta przyjemność podzielenia się z Wami kawałkiem mojej czytelniczej duszy. Ale stało się i za nominację serdecznie dziękuję niepowtarzalnej Literatce M. To miło, że ktoś potrafi dostrzec czyjś wkład w prowadzeniu bloga i wyróżnić go. Myślę, że będzie to moim olejem napędowym, czymś co zmotywuje do dalszego działania w tym kierunku.

Nominacja zawsze pochodzi od innego blogera, a istotą Liebster Blog Award, jest zadawanie 11 pytań osobom, które według Was wykonały "dobrą robotę". Zatem moim zadaniem jest odpowiedzieć na te 11 pytań i zadać moje własne tym, których ja chciałabym wyróżnić.
Zaczynajmy więc! :)

1. Jak według Ciebie wyglądałby świat bez książek?
Och, nawet nie chcę o tym myśleć. Nic wtedy nie będzie w stanie pokolorować szarej rzeczywistości, zatrzymać nas podczas zabieganego dnia, dodać otuchy, chwili oddechu i relaksu. Staniemy się apatyczni, całkowicie niewrażliwi i obojętni. Podczas gdy o szyby będą niespokojnie dudniły krople deszczu, my okrywając się szczenie kocem i popijając ciepłe kakao poczujemy pewną pustkę. Jakby coś, co dopełniałoby jesienne wieczory zostało nam brutalnie odebrane. 

2. W czym według ciebie tkwi fenomen Harrego Pottera?
Uważam, że przeciętny Kowalski uwielbia czytać o rzeczach niestworzonych, nieprawdopodobnych. Pragniemy takich książek by po prostu znów poczuć się jak jedenastolatek, który przed sobą ma cały świat. Pragniemy magii, zazdrościmy przygód, łakniemy wtopienia się w lekturę i zapomnienia o wszelkich problemach. Fenomenem jest sama Rowling, która stworzyła książkę dla dzieci, potrafiącą wydobyć dziecko z niejednego dorosłego.

3. Uważasz, że za zabójstwo powinna grozić kara śmierci? Tak/nie? Dlaczego?
Tak, jestem za karą śmierci. Dlaczego? Bo jest sprawiedliwa. Skoro im sprawia przyjemność morderstwo innego człowieka, to niech zaśmieją się przed własną śmiercią tak, jak potrafili śmiać się podczas zabójstwa innych. Odstraszając potencjalnych zabójców, ratujemy ileś istnień ludzkich.

4. Książka vs. film? Co wybierasz?
Filmy uwielbiam. Choć nałogowcem nie jestem, lubię od czasu do czasu obejrzeć sobie coś dla relaksu, spędzić miło czas z rodziną. Ale to literaturze pisanej poświęcam największą część mojego życia i murem stoję za jej zwolennikami. Kryją one więcej wartości niż zwykły film.

5. Stosujesz się do zasady "najpierw książka, potem film"?
Oczywiście, to moja złota zasada!

6. Gdybyś mogła zmienić zakończenie jednej jedynej książki, jaka książka by to była? Dlaczego właśnie ta?
Rany, ciężkie pytanie. Myślę, że zmieniłabym zakończenie Kosogłosa. Brakowało mi tego "czegoś", jest takie urwane... Ale przede wszystkim, bo jestem #TeamGale! 

7. Wierzysz w miłość od pierwszego wejrzenia?
Wierzę w zauroczenie od pierwszego wejrzenia. Miłość to według mnie zbyt szerokie pojęcie, zbyt szerokie uczucie, żeby pokochać kogoś wzrokiem. No chyba, że to książka, paranormal, tam wszystko jest możliwe. ;)

8. Dlaczego zaczęłaś pisać bloga? Co Cię do tego skłoniło?
Kocham język polski, kocham pisać i kocham też czytać. Po połączeniu tego wyszedł ten blog. Cała geneza jest dokładnie opisana w poście powitalnym. [klik] :)

9. Korzystasz z portali związanych z książkami?
A tak! Jestem na Lubimyczytać.pl [klik], ponieważ doszłam do wniosku, że na moją listę "Do przeczytania" zwyczajnie szkoda papieru (∞)

10. Co sądzisz o lekturach szkolnych? Czytasz je wszystkie czy wolisz raczej streszczenia?
Zawsze czytam lektury. Po prostu uważam, że jeśli coś w kanonie lektur się znajduje, to nie bez powodu. 

11. Masz jakąś ulubioną książkę? Na pewno masz! :) Może w takim razie zdradzisz jaką?
Na zakończenie pytanie morderca, dziękuję! Długo nad tym myślałam, bo znam wiele książek wyjątkowych. Jednak po długich męczarniach (!:D) dochodzę do wniosku, że wszystkie moje zmysły rwą się ku Mieście Kości Cassandry Clare. Dlaczego? Bo po fazie na Pottera przeczytałam coś zupełnie odmiennego i zakochałam się w bohaterach, a jednocześnie znienawidziłam ich. Za to, że mają tak wspaniałe przygody, za to, że żyją w trudnych czasach, ale mimo tego walczą o lepsze jutro. Ostatnia część tej serii leży na półce od dnia premiery i nie mogę się przełamać, nie chcę kończyć tej serii, nie chcę. 

Nominuję:

A oto moje pytania dla Was:
1. Jakie są Twoje nawyki czytelnicze?
2. Napisz jedną rzecz o sobie, o której nikt w wirtualnym świecie nie wie.
3. Podaj trzy ulubione słowa i wyjaśnij swój wybór.
4. Jaka jest Twoja ulubiona pora roku? 
5. Najlepszy moment Twojego życia?
6. Na co zwracasz uwagę wybierając książkę, którą chcesz przeczytać?
7.  Na kogo spotkanie autorskie wybierzesz się jutro, gdybyś miał/miała taką możliwość?
8. Przyznaj się w tej chwili do któego domu w Hogwarcie należysz.
9. Najlepszy sposób na doła?
10. Jakiego gatunku byłaby Twoja książka?
11. Jak zapach kojarzy Ci się z dzieciństwem?