Bohaterowie książek, cukierki i kontrola nad światem, czyli Halloween Book Tag


Halloween nie celebruję przesadnie. Symbolicznie może sięgnę po książkę nieco mocniejszą w ten dzień, lub zobaczę film Burtona, który zalegał mi od dawna, a swą tematyką wpasowuje się idealnie, jednak: przebieranki, makijaże i inne takie zostawiam na Ostatki.

A mimo to nie mogłam wprost oprzeć się temu Tagowi, więc zasady streszczam szybko. 
Wybrałam ośmiu zupełnie różnych bohaterów, zapisałam na karteczkach i za pomocą losowania, każdemu z nich przypadnie pewna rola w mojej halloweenowej zabawie.

A oto i oni:
Amy Dunne z "Zaginionej Dziewczyny"
Severus Snape z "Harry'ego Pottera"
Simon Lewis z "Darów Anioła"
Carrie White z "Carrie"
Dean Holder z "Hopeless"
Milczek z "Chłopców"
Lisbeth Salander z Trylogii "Millenium"
Violet Lasting z "Klejnotu"


Amy Dunne, czyli najbardziej pokręcona książkowa socjopatka wszech czasów! Z jednej strony – super, jest świetna w budowaniu napięcia, potrafi być bezwzględna i zawsze przygotowuje się do czegoś z przynajmniej paromiesięcznym wyprzedzeniem. Ale z drugiej  współczuję straszonym, współczuję także i sobie, wiem, że zdolna jest do okropnych rzeczy, że uwielbia suspens i jest mistrzynią kamuflażu. Zdecydowana przywódczyni jeśli chodzi o psikusy. 



Moja reakcja jest podobna do reakcji jego na powyższym zdjęciu.
Są dwie opcje. Albo Simon wykorzysta coś, co zyskał w kolejnych tomach "Darów Anioła" (spojlerować nie będę), albo to ja jestem halloweenowym nieudacznikiem! :D Jestem bardzo ciekawa, czym Simon mnie zaskoczy, ponieważ nie należy do osób, które bym o to posądziła; nieufny, zamknięty w sobie. Zresztą spójrzcie na niego! W ekranizacji Robert Sheehan idealnie odwzorował jego osobowość kujona, który przez wiele lat w sekrecie trzymał miłość do przyjaciółki.



O mamo. Znający "Carrie" Kinga wiedzą, że imprezy z tą bohaterką to nie przelewki. Na ostatniej na przykład, wybuchnął pożar, okna i drzwi zostały zaryglowane, imprezowicze zamknięci od środka, a najbliższe hydranty odmówiły pomocy! Polała się krew (dosłownie!) i setka ludzi zginęła. Nudzić się nie będziemy, prawda?



Ha! Narzekać to ja nie będę :) Holder to typowy dla młodzieżówek bohater z "przeszłością" – krążą plotki o poprawczaku, ciężkim pobiciu i wybuchach gniewu. Ale to nie ta strona Holdera, tak naprawdę jest to najzabawniejszy, najbardziej troskliwy i opiekuńczy brat, syn, przyjaciel.

Hej, do tych którzy czytali: Pamiętacie jak seans filmowy Sky i Holdera? :D


Rany, ten Tag za pomocą losowania wychodzi tak, jakbym układała to sama! Nigdy nie przepadałam za Snapem, właśnie przez to pragnienie władzy, domaganie się czegoś więcej – być może, gdyby tak wiele w życiu nie stracił, nie doszłoby do tego. Ale uda mu się. Zasługuje na przejęcie halloweenowej nocy.



To ona musi się w ogóle przebierać? :D Ok, do twarzy jej, bardzo jej do twarzy w strasznym w przebraniu, nawet i bez. Lisbeth Salander nie jest członkinią tajemniczej sekty, w rzeczywistości jest świetną researcherką, wyrachowaną kobietą, zdecydowaną i zupełnie bezwzględną. 



Nie jestem zaskoczona. Violet Lasting jest to młodziutka dziewczyna, która żyje w czasach, kiedy nastolatki zostają sprzedawane na aukcjach bogatym damom jako surogatki. Szczerze, to własnie ona spośród innych biorących udział w losowaniu pasuje najbardziej i nie mam za złe zupełnie jej zachowania. 
Tak w ogóle, to tę książkę możecie u mnie wygrać, pamiętacie?



Padło na Milczka, bohatera "Chłopców" Ćwieka, tego blondyna z nożem na ilustracji powyżej. I kolejna osoba na właściwym miejscu, bowiem jak sam pseudonim mówi – Milczek nie mówi. Poza tym jest zupełnie zdystansowany, obojętny i najchętniej nie przebywałby z ludźmi zupełnie, dlatego sądzę, że to prawda. Milczek nie pasuje do Halloween.


I tutaj kończymy! Jakby ktoś miał ochotę na halloweenowy post – zachęcam.

Ps. Świętujecie Halloween?

Ps2. Mało straszny konkurs, ale książki przerażająco dobre!